Styrelsen
Föreningens styrelse samordnar den löpande verksamheten samt hanterar
eventuella frågor och situationer som uppkommer under året.
Styrelsen ansvarar för en löpande kommunikation med Mitel;
- Information från Mitel kring nya releaser, funktioner, förändringar och visioner för framtiden som vidarebefordras till medlemmarna på medlemsträffar eller via hemsidan.
- Information till Mitel gällande frågor, önskemål och krav som framkommer från medlemmar under året och sammanställs och delges Mitel.
Styrelsen arrangerar föreningens medlemsträffar;
- Höst och vår samt vid behov kortare träffar kring specifika ämnen.
Övriga uppgifter;
- Ekonomisk uppföljning
- Hemsida och sociala medier
- Medlemshantering
- Mitel Customer Experience Days
Hur går detta till rent praktiskt?
Detta gör styrelsen genom telefonmöten ca en gång/månad vanligtvis under kontorstid.
Förutom möten via telefon, träffas styrelsen 3-4 gånger/år för styrelsearbete.
Två av dessa möten förläggs i samband med vårens respektive hösten medlemsträffar. Detta genom att styrelsen träffas redan dagen innan, på samma plats som medlemsträffen äger rum.
Utöver det har styrelsen en planeringskonferens, vanligtvis i början av februari och om behov ytterligare en träff före alternativt efter sommaren.
Föreningen står för kost och logi och i viss mån resor i samband med möten.
Du och din arbetsgivare bidrar med din tid, din kompetens och ditt engagemang!